Sacharidy během sportovního výkonu

16. 4. 2019

Sacharidy jsou nezbytnou součástí kvalitního cvičení. Jak je ale správně dávkovat během sportovního výkonu?

Reference: A Step Towards Personalized Sports Nutrition: Carbohydrate Intake During Exercise

Uvedené hodnoty jsou pro profesionální sportovce, pro rekreační cvičence je třeba dávku snížit alespoň na polovinu.

K čemu nám sacharidy v průběhu výkonu jsou?

  • brání před vznikem hypoglykémie
  • pomáhají udržet vysokou oxidaci sacharidů
  • zvyšují vytrvalostní kapacitu

Doporučení pro příjem sacharidů:

  • Množství se liší podle druhu, délky a intenzity sportu
  • U sportů, které mají nižší intenzitu se množství sacharidů snižuje
  • Sacharidy lze přijímat ve formě nápojů, gelů nebo energetických tyčinek (tyčinky by neměly obsahovat tuk, bílkoviny ani vlákninu)
  • Každý si musí individuálně vyzkoušet, jaké množství sacharidů je schopen vstřebat a využít. Vyšší množství může způsobit střevní potíže

Sacharidy v průběhu silového cvičení?

  • V průběhu silového tréninku postačí doplňovat pouze vodu. Benefit suplementace sacharidů může být u dlouhých tréninků v dietě.

Jaký je váš přístup ke zdravému životnímu stylu?

Zdravý životní styl není pouze o výživě nebo sportu, je o souhře několika faktorů, pojďme spolu zjistit, jak na to.

Mohlo by vás zajímat

Je pivo po cvičení velký hřích?

Je pivo po cvičení velký hřích?

Poctivě makáte, ale zároveň si nemůžete odepřít pivo? To vás určitě napadla otázka, zda to může zhatit veškerý progres...

Veganská strava – výhody a rizika

Veganská strava – výhody a rizika

Není sporu o tom, že rostlinné potraviny by v jídelníčku neměly chybět.  Řada studií ukazuje, že lidé, kteří konzumují...