Sacharidy jsou nezbytnou součástí kvalitního cvičení. Jak je ale správně dávkovat, aby došlo ke zvýšení sportovního výkonu?

Reference: A Step Towards Personalized Sports Nutrition: Carbohydrate Intake During Exercise

Uvedené hodnoty jsou pro profesionální sportovce, pro rekreační cvičence je třeba dávku snížit alespoň na polovinu.

K čemu nám sacharidy v průběhu výkonu jsou?

  • brání před vznikem hypoglykémie
  • pomáhají udržet vysokou oxidaci sacharidů
  • zvyšují vytrvalostní kapacitu

Doporučení pro příjem sacharidů:

  • Množství se liší podle druhu, délky a intenzity sportu
  • U sportů, které mají nižší intenzitu se množství sacharidů snižuje
  • Sacharidy lze přijímat ve formě nápojů, gelů nebo energetických tyčinek (tyčinky by neměly obsahovat tuk, bílkoviny ani vlákninu
  • Každý si musí individuálně vyzkoušet, jaké množství sacharidů je schopen vstřebat a využít. Vyšší množství může způsobit střevní potíže

Sacharidy v průběhu silového cvičení?

  • V průběhu silového tréninku postačí doplňovat pouze vodu. Benefit suplementace sacharidů může být u dlouhých tréninků v dietě.